Omnivoyeur. Commentary on The Truman Show, by Peter Weir
The Truman Show | Peter Weir | 1988
Eduardo Laso

The Truman Show: A Horizon in Bankruptcy
The Truman Show | Peter Weir | 1988
Juan Jorge Michel Fariña

Universidad de Buenos Aires


Before Truman... and After
The Truman Show | Peter Weir | 1998; The Twilight Zone | Randy Bradshaw | 1989; Te lo mereces | Felipe Jiménez Luna | 1996; Tesis | Alejandro Amenábar | 1996
Eduardo Laso y Juan Jorge Michel Fariña

Truman and the Corporate Father
The Truman Show | Peter Weir | 1988
Alvaro Fuentes Lenci

Universidad Nacional de La Plata


The landscapes of grief: spaces of loss on the Argentine coast
Pinamar | Federico Godfrid | 2016 - Las olas | Natalia Dagatti | 2017 - Los miembros de la familia | Mateo Bendesky | 2019
Rocio Gordon

Christopher Newport University


Psychoanalysis in Cinema and Theater
The Reverse of the Message Between the Director and the Viewer as the Antithesis of Scientific Discourse
Carlos Alexis Cabrera Kahuazango

Grupo de investigación libres pensadores Universidad de Nariño – Colombia


The Cinematographic Origin of Colonialism in Haiti: Zombie Target
White Zombie (La legión de los hombres sin alma) | Victor Halperin | 1932
Xavier Brito Alvarado, carrera de comunicación, Universidad Técnica de Ambato; Adriana Rodríguez Caguana, Programa Andino de Derechos Humanos, Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Políticas Universidad de Guayaquil; Diego Jadán, Profesor Universidad del Azuay

Desire, Existential, Aesthetic, and Philosophical Question
Ese oscuro objeto del deseo | Luis Buñuel | 1977
Carlos Germán Juliao Vargas

Investigador independiente


The use of cinema as a passer of the real in the documentary film “Lemebel”
Lemebel | Joanna Reposi | 2019
Isabel Reyes Mosqueira

Universidad de Buenos Aires


The Total Art of Eisenstein: The Ideology Behind The old and the New
Lo viejo y lo nuevo | Sergei Eisenstein | 1929
Tomás Viera

Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires