This article is, for the time being, only available in Spanish: La narrativa de lo no fenomenológico: el reconocimiento de el Otro en el cine
NOTAS
JULY 2014
Abstract
Some prejudices about people with Down’s syndrome are questioned in the film Yo, también. Against the continuous questioning of the competences of this people, the film aims for a more mature approach that recognizes the diversity among them. A paradigm shift is needed for breaking with this paternalism. Lévina’s idea of the Other is really valuable in this way.
Key Words: Spanish cinema | Bioethics | Otherness | Emmanuel Lévinas
This article is, for the time being, only available in Spanish: La narrativa de lo no fenomenológico: el reconocimiento de el Otro en el cine
NOTAS
Volumen 4 | Nº 2
Ética & Cine es una Revista Académica Cuatrimestral, editada de manera conjunta por:
Programa de Estudios Psicoanalíticos. Ética, Discurso y Subjetividad. CIECS (CONICET y UNC) y Cátedra de Psicoanálisis. Facultad de Psicología. Universidad Nacional de Córdoba.
Departamento de Ética, Política y Tecnología, Instituto de Investigaciones y Cátedra de Ética y Derechos Humanos, Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires.
Con la colaboración del Centro de Ética Médica (CME), de la Facultad de Medicina, Universidad de Oslo, Noruega.