This article is, for the time being, only available in Spanish: La tela, del bastidor a la pantalla, pasando por los vestidos
NOTAS
JULY 2016
École Lacanienne de Psychanalyse y Facultad de Psicología. UNC
Abstract
Desire, the main and constituent issue of psychoanalysis, is the protagonist of the film “The Danish Girl”, in spite of the fact that it is a “biopic”. And here, the desire, is sometimes seen inhibited, sometimes subtle,sometimes excessive. The virtue of the film is not to aim to explain it, understand or clarify it. It keeps the desire in its right place, its opaque place which causes permanent misunderstanding and gives place to Lacan ’s observation, which says there is no sexual relationship.
Keywords: desire | no sexual relationship | enjoyment
This article is, for the time being, only available in Spanish: La tela, del bastidor a la pantalla, pasando por los vestidos
NOTAS
Volumen 6 | Nº 2
Ética & Cine es una Revista Académica Cuatrimestral, editada de manera conjunta por:
Programa de Estudios Psicoanalíticos. Ética, Discurso y Subjetividad. CIECS (CONICET y UNC) y Cátedra de Psicoanálisis. Facultad de Psicología. Universidad Nacional de Córdoba.
Departamento de Ética, Política y Tecnología, Instituto de Investigaciones y Cátedra de Ética y Derechos Humanos, Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires.
Con la colaboración del Centro de Ética Médica (CME), de la Facultad de Medicina, Universidad de Oslo, Noruega.